همه چیز در رابطه با فر توکار
نوشته شده توسط : درسا حسینی

فر ها از نظر موقعیت قرار گیری در آشپزخانه به انواع متفاوت تو کار، رو کار و اجاق گاز تقسیم بندی می شوند در این مقاله قصد داریم تا شما را با فر تو کار و کاربرد ها و نکات خرید آن آشنا کنیم. فر های تو کار ظاهری همانند مایکروویو دارند و در آشپزخانه های امروزی اصولا مکانی برای قرار دادن فر تو کار تعبیه شده است اما اگر چنین جایگاهی وجود نداشت به راحتی می توانید این مکان را ایجاد کنید. فر های تو کار از این نظر که فضایی بر روی کابینت و یا میز آشپزخانه ایحاد نمی کند بسیار کاربردی و مناسب هستند  در انتخاب فر تو کار مناسب لازم است تا موارد و نکاتی را مد نظر خود قرار دهید تا بتوانید فر مناسبی را خریداری کنید در ادامه شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد.

فر توکار برقی

 

فر برقی محبوب ترین نوع از انواع فرها می باشد که با المنت های برقی کار میکنند. بستگی به نوع فر بین ۳ الی ۴ المنت مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فر برای محل هایی که فاقد لوله کشی گاز است مورد استفاده قرار میگیرد. لازم به ذکر است امروزه استفاده از فر برقی مرسوم تر نسبت به دو نوع دیگر می باشد. از مزیت های این نوع فر می توان به عمل گرم کردن و یا یخ زدایی غذا اشاره کرد. البته بستگی به مدل های مختلف فر برقی می تواند عملکردهای متفاوتی داشته باشد. از معایب این نوع می توان به هزینه برق آن اشاره کرد که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی این محصولات دارای برچسب انرژی A می باشند و باعث کاهش هزینه برق مصرفی می شود

فر توکار گازی

 

این نوع از فرهای توکار برای پخت خود به انرژی گاز احتیاج دارند و برای روشن شدن نیز با موتور جوجه گردان از انرژی برق بهره می گیرد. از مزایای این نوع از فرها می توان به هزینه مصرفی پایین آن اشاره کرد، چرا که مصرف سوخت این نوع از فرها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در کنار این نیز از معایب فر توکار برقی می توان به ایجاد مشکلاتی در روند پخت غذا اشاره کرد. حرارت بالای شعله های گاز باعث می شود که در بسیاری از موارد غذا بیش از حد داغ شده و ته بگیرد.

 

فر توکار برقی یا گازی؟ مساله این است!

 

فر توکار برقی از جمله محبوب ترین گزینه های موجود در بازار بوده که به دو صورت تکی یا دابل وجود عرضه می شود. از آن سو ،امروزه دیگر فر توکار‌ گازی به سختی در بازار پیدا می شود . تنها تعداد محدودی از تولید کنندگان این نوع فر را به بازار عرضه می کنند . پس با انتخاب های بسیار محدودی مواجه هستیم . در کل می توان گفت فر توکار‌ برقی امتحانش را بهتر پس داده است. دلیل آن را می‌توان در توزیع بهتر گرما نسبت به فرهای گازی جستجو کرد. همچنین می‌توان گفت باوجود اینکه فرهای‌گازی گزینه ارزانتری هستند، فرتوکار برقی ارزش خرید بالاتری دارد.


انواع سیستم حرارت دهی و مزایای آن 

 

توجه داشته باشید معمولا کمترین حالت حرارت دهی در فر نیز احتیاجات شما را بر آورده خواهد کرد چرا که برای پختن کیک ، پیتزا ، مرغ ، سوسیس ، مرغ و سایر مواد غذایی ، اگر فری با المنت “بالا-پایین” و “هوای سه بعدی” داشته باشید کفایت خواهد کرد . سایر سیستمهای حرارت دهی فقط کار شما را راحت تر یا سریع تر انجام خواهد داد.
اما از این مقایسه کوتاه که بگذریم به مواردی می رسیم که باعث بالارفتن تنوع فر در بازار می شود. همین تنوع زیاد ممکن است گاهی انتخاب را برای ما سخت کند


سیستم خود تمیز کننده حرارتی

 

این سیستم با بالا بردن زیاد دمای داخلی فر، چربی ها و آلودگی ها را به لایه نازکی از خاکستر تبدیل می کند که سپس پاک کردن آن ها با یک دستمال مرطوب بسیار آسان می شود. امروزه این سیستم ها با عناوین مختلفی مانند خود تمیز کن پیرولیتیک یا کاتالیزوری در بازار وجود دارند که اساس کار همه آن ها همان از بین بردن رسوبات مواد غذایی با استفاده از حرارت بسیار بالا است.
در سیستم های خود تمیزکن کاتالیزوری، رشته های کاتالیزوری آلودگی ها و چربی ها را به خود جذب می کنند. سپس این آلودگی ها با حرارت بسیار بالای ایجاد شده، از این رشته ها جدا می شود و شما قادر خواهید بود تا آنها را بطور کامل از اجاق خود جدا نمائید.

فر های توکار فن دار

 

ببیشتر فرهای توکار برقی فن هایی دارند که گرما را به صورت یکنواخت در سطح فر پخش می کنند. منظورمان همان فن کانوکشن است که وظیفه توزیع یکسان حرارت را بر عهده دارد. در حالی که برخی از مدل ها تنها دارای یک فن خنک کننده هستند که برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد فر و رسیدن آسیب به قطعات الکترونیکی آن طراحی شده است.

حداکثر دمایی که با فن خنک کننده می توان دمای فر را کاهش داد، ۲۰درجه سانتی گراد است

بهترین برند فر توکار

 

به طور کلی برندهای بسیاری به تولید فر توکار می پردازند که از میان بهترین آنها می توان به اخوان، سینجر، بوش، داتیس، فورس، آلتون، اسنوا، آریستون، آ ا گ، هاردستون، کندی و... اشاره کرد.


فر های توکار چند کاره

 

فرهای توکار چندکاره دارای دو المنت گرمایی در بالا و پایین، گریل و یک فن کانوکشن می باشند. با داشتن این ابزار شما می توانید به صورت جداگانه یا ترکیبی غذا های مورد علاقه خود را بپزید. بنابراین شما قادر خواهید بود که از المنت بالایی برای برشته کردن لازانیا استفاده کرده و از المنت پایینی برای پخت طبقه پایین پیتزا استفاده کنید. این نوع فرها قابلیت یخ‌زدایی نیز دارند.

بعضی از مدل‌ها تنها از فن برای پخش حرارت در فر استفاده می کند . در حالیکه در دیگر مدل‌ها از المنت پایینی برای این کار استفاده می شود . در هر دو صورت یخ غذا بسیار سریعتر از زمانی که در هوای آزاد است ، آب می شود. امروزه فرهای‌توکار چندکاره به دلیل داشتن قابلیت های زیاد،محبوبیت بسیاری دارند . اما این قابلیت های زیاد نیز کنترل پیچیده ای دارندکه در هنگام‌خرید باید به این مورد توجه کنید





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: